September 24, 2011

-pabila mulut menjadi bisu-




apabila mulut menjadi bisu.. hanya hati akn berbicara.. berbicara keseorangan tanpa orang lain dengar... sedih.. sakit.. sumenya yang dilalui akn terus terpendam di dalam prasaan... hanya aku je rasai ape yang aku lalui selama nie. aku xpndai nk gtaw kt orang.. dan aku xsuke bt orang laen cdeh sbb aku.. sume orang tgok aku nie mcm happy je kn.. mcm xde mslh je kn.. yup.. aku suka HIPOKRITkn diri.. sbb aku xnk org taw ape mslh yang aku tggung... blh kate setiap hari aku ase tekanan dgn hidup nie.. setiap kli aku bgun dari tydo.. mslh 2 akn terus bermaen dalam fikiran aku.. wlpon aku xnk memikirnya.. tp ianya terus datang dan terus datang tanpa aku paggilnya.. aku ase xde yg gembira dalam hidup aku slaen dpt tgok FAMILY, orang yang aku SAYANG.. dan KAWAN2 aku gembira.. aku akn turut gembira wlpon aku tgh berduka.. sbb 2 je yang mmpu buat aku tersyum bersama MEREKA... setiap kli aku keluar dgn MEREKA sume.. aku xpernh tnjuk yang aku nie bermslh.. sbb aku taw xde orang yang akan fhm... kadang2 aku ase nk gtaw je ape ygn terbuku lam hati aku nie. tp aku xmmpu.. xtaw sbb ape.. kdg2 aku fkir.. dorg xkn fhm ape yang aku lalui.. aku xpernh biakn saje mslh aku.. aku sllu berfikir mencari jalan utk slesaiknnya.. tp memakan mase yang lame.. huhuhuuh.. bnyknya mslh yang aku kne tempuhi.. kdg2 aku ase nk lari.. nk lari dari sume mslh nie.. nk bina hidup baru... tp bg aku lari dari mslh bukan jalan penyelesaiannya... di mne saje kite brada.. mslh 2 tetap akn ade.. dalam hidup nie xde seorang pon manusia yang x mmpunyai mslh... aku teringin nk g tempat2 yang indah sgt2.. bile aku bayangkn aku pegi kt tmpt2 tersebut.. aku akn ase nyaman dan lupa sgale2nya untk sementara nie.. wlpon aku taw mslh nie tetap akn ade..
nie tempat2 yang aku nk sgt pergi...
nie slh satu tmpt yang aku nk pegi sgt2.. klu la dpt aku g cnie kn best.. duk di krusi dgn SI DIA... dapat menikmati keindahan alam flora dan fauna nie. dapat membuatkn aku ase tenang je.. aku perlukn ketenangan.. perlukn rehat untk aku tempuhi hari2 berikutnya yang penuh dgn duri...

No comments:

Post a Comment